onsdag 26 november 2014

Del 42 - Dejten


-Är du Gravid!? Skrek Marcus och rusade fram till Lucinda.
-Ja jag är visst det sa Lucinda glatt.
-Åh vad glad jag blir sa Marcus och gav henne en kram.
-Är det säkert? undrade Lucinda. Vi vet ju inte hur man tar hand om ett barn.
-Vet du Lucinda det kommer att bli hur bra som helst jag lovar dig, sa Marcus för att lugna henne.


-Okej Marcus, men jag har även något annat jag måste prata med dig om, sa Lucinda lite uppgivet. Hon visste inte hur hon ska berätta om Lucas och att dom har blivit erbjudna att jobba som kriminella.
-Lucinda, jag vet redan, det är om Lucas eller hur? Jag har träffat honom, sa Marcus med ett litet tveksamt leende.
-Har du träffat Lucas!? Men hur? sa Lucinda chockat.
-Anita ..mer hann inte Marcus säga.
-Så klart Anita, sa Lucinda snabbt. Men om du redan har träffat honom menar du då att du har godkänt att jobba för dom i undre världen?
-Ja Lucinda vi båda kommer nu jobba för dom och vi fixar det sa Marcus lugnande.
-Ja jag fixar det, men frågan är kommer verkligen du att göra det? sa Lucinda och såg fundersam ut.


-Lucinda, jag fixar det och sedan har jag ju dig som stöd. Även som livvakt, kanske? sa Marcus och skrattade.
-Ha ha ja du kanske har rätt, du har ju mig, sa Lucinda och kramade honom.


-Men Lucas då? vill han inte träffa mig? undrade Lucinda.
-Jo det vill han, sa Marcus och berättade för henne om sitt möte med Lucas.

Hon fick då veta att Lucas behövde några dagar på sig att förbereda sig och att han har hela tiden trott att Lucinda hade gett bort honom innan hon dog. Lucinda blev ledsen för det hela men blev sedan glad över att höra att Lucas hade sagt att hon var vacker när han hade sett en bild. Hon har aldrig sett sig som vacker så det var konstigt att få höra det.


Anita hade lyckats fixa sig en dejt med en kille som hette Jared, dom hade chattat lite på dejting sajten och han verkade hur trevlig som helst. Men när dom väl träffades så blev hon lite besviken då han kom i sina arbetskläder, han kunde ju ha ansträngt sig lite. Men hon gjorde sitt bästa att inte tänka på det utan att försöka se personen Jared.


-Du får ursäkta mig för min klädsel, men jag kom just från jobbet och hann inte byta om. Man ska ju inte låta en vacker dam få vänta, sa Jared med ett leende och la armarna om henne.

-Nej men oj här går det undan sa Anita förvånat, men blev samtidigt lite smickrad då hon aldrig känt sig så speciell som hon faktiskt gjorde idag.


-Här får du en bukett med prästkragar sa Jared och sträckte fram en bukett blommor.
-Nämen åh tack sa Anita och tog emot dom med ett stort leende.

Han har inte kläderna för det men stilen och sättet finns där, tänkte Anita glatt och började känna att det kanske skulle kunna bli något, eller?

-Vet du Anita jag hann inte riktigt med att fixa en överraskning så jag tänkte springa iväg under en 45 minuter ungefär, sa Jared och försökte se på henne med rådjursögon.
-Öh, jaha, vad ska jag hitta på då?, sa Anita förvånat då hon inte alls var beredd på detta. Men hans söta rådjursögon gick ju inte att neka till.
-Du kommer nog på något, jag ska skynda mig så fort jag kan, sa Jared och sprang därifrån.


Efter några minuters väntan kom glassbilen så Anita köpte sig en glass för att fördriva tiden med. Hon har aldrig haft turen med killar och många andra simmar hade inte stannat kvar. Men hon kände att Jared var speciell, det var något med honom, han var annorlunda och hon ville veta mer om honom.

Några 45 minuter blev det inte utan han var betydligt snabbare än så, vilket gladde Anita.


Han tog med henne till poolområdet där en picknickkorg väntade på dom. Anita blev glatt överraskad och sa till Jared att det var värt väntan.

Men dejten blev inte riktigt som tänkt för när dom just satte sig ner kom en främling fram till dom.

-Nä men hallå Jared har du blivit frisläppt? Oj vilken Pingla du har där sa främlingen och satte sig ner hos dom.
-Hallå Frank! och Hej då Frank! sa Jared besvärat.
-Men Jared är du ute på olovligheter? sa Frank och flinade.


-Frisläppt och olovligheter? sa Anita frågande.
-Ja Jared har fått gå hemifrån för sin fru, sa Frank.

Anita flög upp och var nu väldigt arg.

-Är du gift!?
-Nej Anita jag är inte gift, inte längre. skilsmässan gick igenom förra veckan, vilket Frank vet, sa Jared argt.
-Är det sant frågade Anita argt till Frank som bara ryckte på axlarna och skrattade.

Dejten fick ett snabbt slut och Anita vägrade prata med Jared under några dagar. Men tillslut förstod hon att Frank ville förstöra för Jared som hade varit gift med Franks syster. Frank hade aldrig gillat Jared och gjorde allt för att skilja dom åt.


Det gick några dagar och det blev dags för Lucinda att få träffa Lucas igen. Dom båda var nervösa men mest nervös var Lucinda. Hon var livrädd för hur han ska ta emot henne, tänk om han hatade henne. Hur såg han ut nu? Tänk om han inte alls såg ut som hon hoppades eller ens är som hon har trott. Var hon ens redo för att bli mamma till en nästan vuxen son?

Hon hörde honom komma men hon vågade inte titta utan stirrade in i väggen.

-Hej mamma ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar